دانشگاه های ایتالیا با نرخ پذیرش بالا

دسته بندی: لم اپلای

2021/02/02


دانشگاه های کشور ایتالیا با نرخ پذیرش بالا

اگر می خواهید در کشوری که تمدن مدرن متولد شده است تحصیل کنید، ایتالیا بهترین کشور برای اینکار است. با توجه به تاریخ جهان و غذاهای بسیار معروف خوشمزه ای که در جهان وجود دارد، ایتالیا یکی از زیباترین و غنی ترین کشورها در جهان از لحاظ فرهنگ است. موسسات آموزش عالی کشور ایتالیا به دلیل ارائه پروگرم های بلند پروازانه برای دانشجویان داخلی و بین المللی مشهور هستند. هنگام انتخاب اینکه کدام دانشگاه ایتالیا برای شما بهترین است، بهتر است مواردی مانند شهری که دانشگاه در آن قرار دارد، پروگرم های ارائه شده توسط دانشگاه و نرخ قبولی را در نظر بگیرید. در این مقاله، اطلاعاتی در مورد بهترین دانشگاه های ایتالیا با نرخ پذیرش (Acceptance Rate) بالا جمع آوری کرده ایم.

 

دانشگاه باری آلدو مورو

نرخ پذیرش: 90٪

دانشگاه باری آلدو مورو در کشور ایتالیا با میزان قبولی بالای 90٪ در منطقه جنوبی ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1925 تاسیس شد و به 12 دانشکده با پروگرم ها و مدارک متعدد در دسترس برای دانشجویان داخلی و بین المللی تبدیل شده است. دانشگاه فقط دانشجویان را ملزم به شرکت در یک آزمون ارزیابی می کند که البته یک آزمون ورودی برای دانشگاه نیست؛ صرفا به منظور یک ارزیابی کلی از دانش شخص دانشجو انجام می شود. با این حال، هر پروگرم دانشگاه ممکن است به آزمون ورودی خاصی احتیاج داشته باشند و برای این موارد، میزان قبولی کمتر از 90٪ است. برخی از این آزمون ها شامل پروگرم داروسازی می شود که نرخ پذیرش برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای این رشته فقط 50٪ است.

 

دانشگاه آمریکایی رم

میزان پذیرش: 85٪

دانشگاه آمریکایی رم بین پروگرم هنرهای لیبرال و تجربه های عملی، تعادل خوبی برقرار میکند در نتیجه دانشجویان می توانند از طریق پروگرم های کارآموزی و اینترنشیپ از همان اوایل کار مهارت های خود را به عنوان نیروی کار توسعه دهند. این دانشگاه بر روی پروگرم های علوم انسانی و اجتماعی بیشتر تمرکز کرده است. بهمین دلیل دانشجویان بین المللی از سراسر جهان بسیار مورد استقبال این دانشگاه که در قلب ایتالیا، رم، واقع است، قرار می گیرند؛ همچنین فضای بین المللی دانشگاه آمریکایی رم به شدت ارتقا می یابد. با این حال تعداد دانشجویان نسبتاً کم است و فقط 500 دانشجوی کارشناسی در آن ثبت نام کرده اند که باعث می شود تا دانشکده ارتباط نزدیکتری با دانشجویان داشته باشد و توجه بیشتری به آنها شود که این روند بخشی از کیفیت آموزشی در این دانشکده است. بعلاوه، به دلیل اینکه در سایر کشورها نیز پردیس دارد دانشگاه آمریکایی پروگرم های exchange متعددی را ارائه می دهد.

 

دانشگاه جان کابوت

میزان پذیرش: 60٪

دانشگاه جان کابوت، بدلیل موقعیت بسیار نزدیکی به کولوسئوم رم دارد، بسیار جذاب است. این دانشگاه به لطف این واقعیت که یک دانشگاه آمریکایی است، پروگم های آن به زبان انگلیسی تدریس می شود، که این امر برای دانشجویان خارجی که می خواهند کل مدرک خود یا بخشی از آن را در این شهر زیبا دنبال کنند بسیار جذاب است. پروگرم ها عمدتا به سمت اقتصاد و علوم انسانی گرایش دارند و بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان نیازمند کمک مالی در نظر گرفته شده است. نشان دادن مهارت انگلیسی و داشتن GPA بیش از 2.5 برای واجد شرایط بودن برای تحصیل در دانشگاه جان کابوت ضروری است. کلاس ها کاملاً با تعداد کمی برگزار می شود و تعداد دانشجویان در هر کلاس کمتر از 15 نفر است. یک واقعیت مهم دیگر این است که دانشگاه جان کابوت دانشگاهی در ایتالیا است که میزان قبولی آن بسیار بالاست!

 

دانشگاه بولونیا

 میزان پذیرش: 55٪

دانشگاه بولونیا در شهر بولونیا واقع شده است و زمینه ی تحقیقی کافی دارد. این دانشکده به امید نوآوری در زمینه های مختلف، دانشجویان را به تمرکز روی پروگرم های تحقیقی مختلف تشویق می کند. این دانشگاه آزمون های پذیرش (admission tests) برای دانشجویان علاقه مند  به عنوان الزام ایجاد می کند تا بتوانند در هر یک از پروگرم های ارائه شده شرکت کنند. این موسسه در ایتالیا و اروپا به عنوان یکی از بهترین موسسات در قاره شناخته شده است و دارای شهرتد دراز مدتی در خط مقدم آموزش است. دانشگاه دارای پردیس های مختلف در این کشور است و همچنین دارای دفتر مرکزی در آرژانتین است.

 

دانشگاه پیزا

 میزان پذیرش: 35٪

دانشگاه پیزا در پیزا واقع شده و یکی از قدیمی ترین مراکز تحصیلات عالیه در این کشور است. این دانشگاه با داشتن پروگرم هایی با کیفیت بالا و فلسفه تحقیقاتی قوی، به عنوان یکی از بهترین موسسات در قاره شناخته می شود و به لطف این، در سطح بین المللی شناخته شده است و اغلب در پنج دانشگاه برتر ایتالیا قرار دارد. برای پذیرش، دانشجویان باید در آزمون پذیرش (admission test) شرکت کنند و فقط 20 تا 30 درصد از متقاضیان پذیرفته می شوند. این دانشگاه پروگرم های متنوعی از قانون تا پزشکی بالینی و تجربی را ارائه می دهد که تقریباً برای هر دانشجوی علاقه مند گزینه هایی دارد.

 

دانشگاه میلان

 میزان پذیرش: 20٪

دانشگاه میلان یکی از معتبرترین موسسات در ایتالیا محسوب می شود؛ اگرچه برخی از پروگرم های آن به آزمون پذیرش (admission test) نیاز ندارد ولی در بیشتر مواقع انجام می شود و می تواند کاملاً انتخابی باشد. دانشکده هایی مانند دانشکده پزشکی بسیار سخت گیر هستند و لازم است به عنوان یک متقاضی که دانشجوی اتحادیه اروپا نیستید، با نمره ی بیشتر از 15٪ در آزمون ورودی قبول شوید. میزان پذیرش ممکن است برای یک دانشجوی اروپایی حتی کمتر باشد. با این حال، این نرخ ها با توجه به پروگرم مورد نظر متفاوت است. بنابراین، اگر علاقه ای به ادامه تحصیل در پزشکی ندارید، احتمال ورودتان به این دانشگاه بیشتر است.

تحصیل در ایتالیا چه فقط برای یک ترم یا کل مقطع، یک فرصت منحصر به فرد است. با توجه به کیفیت بالای دانشگاه های موجود در این کشور و همچنین فرهنگ غنی که در هر مرحله از راه شما را احاطه می کند به عنوان تجربه ای است که باید در نظر گرفته شود. نرخ پذیرش در دانشگاه ها متفاوت است اما گزینه های مناسبی برای همه علاقه مندان به ایتالیا به عنوان خانه دوم وجود دارد.

 


دیدگاه کاربران